De nieuwe huisstijl en website van Groninger Dorpen is zaterdagochtend 17 juni vlak voor de bekendmaking van de winnaar van LUTJE MOEVIE AWOARD, in Oostwold onthuld. Gedeputeerde Provincie Groningen, Tjeerd van Dekken hees met een motiverende toespraak een vrolijk wapperende vlag, met daarop het nieuwe logo van Groninger Dorpen.
Het nieuwe logo is een typisch Gronings plaatje, oogt fris en creatief. Het is ontworpen door de Groningse grafisch vormgeefster Vera Post. De afbeelding laat verschillende onderdelen van het Groninger platteland zien: een typisch Gronings dorp met een molen, een kerk en een ontmoetingsplek. De mensen die er samenkomen. De wierde, de strakke lijnen en de horizon, het water, het land en de lucht. Roemte. De kleuren van het logo zijn hier ook mee verbonden: het oranje van de Groninger baksteen, het groen van de weilanden en het blauw van de lucht en van de Waddenzee.

De nieuwbakken huisstijl en website is een nieuw begin (nij begun) en laat zien dat Groninger Dorpen zin heeft in de toekomst. De organisatie wil helder en toegankelijk uitstralen wat Groninger Dorpen is en waarvoor het staat. Een baken in roerige tijden!